slouceni eps souboru

Martin Masin masin at fzu.cz
Thu Apr 7 21:02:51 CEST 2005

Dobry vecer,

 	pripravuji clanek do jednoho mezinarodniho casopisu, a kdyz jsem
se chystal elektronicky odeslat finalni vrzi, zjistil jsem, ze vydavatel
pozaduje, aby kazdy obrazek tvoril pouze jeden soubor. Ja mam nektere
obrazky slozene z vice casti - a), b), c), ..., kazda z nich je samostatny
soubor. Obrazky vkladam pomoci balicku graphicx, pouzivam LaTeX
(documentclass revtex). Obrazky vyrabim pomoci programu grace, ale
slucovat je na urovni zdrojoveho kodu obrazku mi prislo pracne, tak jsem
to chtel udelat na urovni postscriptu (EPS).
 	Navod, jak to udelat, jsem nasel na
http://www.debian.org/doc/manuals/user/ch11.html (viz dale). Podarilo se
mi vytvorit EPS soubor, slozeny ze dvou puvodnich obrazku, ghostview ho
zobrazi bez problemu, lze ho i vytisknout. Pokud ho ale vlozim do
LaTeXoveho souboru, nastanou problemy. Prohlizec xdvi se na nem zasekne -
zobrazi ho, ale uz nezobrazi caption a dalsi casti souboru. Pri prevodu do
postscriptu pomoci dvips nebo PDF pomoci dvipdf chybi stranky pocinaje
strankou se slozenym obrazkem.
 	Co je spatne na mem postupu? Postcriptu (EPS) moc nerozumim, takze
jsem sice pochopil, co dane konstrukce delaji, ale nevim, zda je vse
spravne.
 	Nebo druha moznost - existuje nejaky vhodny (linuxovy) nastroj na
spojeni dvou EPS souboru?
 	Dekuji

 					Martin Masin

Pouzity postup: vytvoril jsem novy soubor ktery obsahoval

%!PS-Adobe-3.0 EPSF-3.0
%%BoundingBox: 0 0 860 300
save gsave /showpage {} def
0.5 0.5 scale

obsah souboru "obrazek-A.eps"

grestore restore
save gsave /showpage {} def
440 0 translate
0.5 0.5 scale

obsah souboru "obrazek-B.eps"

grestore restore
showpage
quit

Mgr. Martin Masin Ph.D.         Phone  (420) 220 318 430
Institute of Physics AS CR      Fax    (420) 233 343 184
Cukrovarnicka 10                e-mail masin at fzu.cz
162 53 Prague, Czech Republic   WWW http://www.fzu.cz/~masin/masin.html