Prehazeni stranek v pdf dokumentu was: Re: Vetsi pdf soubor z ps2pdf nez pdftexem

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Sep 24 11:26:57 CEST 2004

On Fri, 24 Sep 2004, Milan Vancura wrote:

> [...]
> jedna z mala veci, co lze v pdf dokumentu udelat jednoduse, dokonce rucne, v
> ASCII editoru. Proc bych mel vymyslet nejake slozitosti jako pdfximage a
> ukladani fontu (obecne zdroju) ke kazde strance zvlast, kdyz urovne zdroju
> (fonty, obrazky...), stranek a jejich razeni jsou v dokumentu nezavisle? Popisu
> priklad, jak si zkusebne prehazet stranky v pdf dokumentu. Neverim, ze na tak
> jednoduchou vec nelze napsat skript nebo dokonce nutnost pouzivat nejake
> spinave triky. Bohuzel ja jsem si jeste cas nenasel, abych to napsal.

Pred casem byly inzerovany PDF utility, ktere lze najit nekde na webu.
Mozna je to tam udelane...

> Milan Vancura
>
> Priklad:
>
> 1. vemte si nejaky pdf dokument a udelejte si kopiii pod nazvem test.pdf
> 2. otevrete test.pdf v ASCII editoru a tam skocte na posledni radku. posledni
> radky by mely byt priblizne v tomto tvaru (nezakryptovany dokument):

Rikejme radeji spravne cesky nezasifrovany. Pan Klima by z Vas nemel
radost.

> *** Ve skutecnosti by se objekt mel hledat pres tabulku objektu, coz je stejne
> jednoduche: po "startxref" je pozice v dokumentu, kde tabulka zacina, jeji
> prvni radek je pocatecni cislo objektu (0) a pocet objektu (zde 263), kazdy
> radek je pozice jednoho objektu v souboru (a za mezerou priznaky, ty nas u
> primo vygenerovanych dokumentu nzajimaji).

PDF podporuje inkrementalni update, takze by se jeste melo zkontrolovat,
zda objekty nejsou zruseny. Pokud vsak mame PDF vyrobene z pdfTeXu nebo
certve udelane Distillerem ci obdobnym programem, zadny inkrementalni
update v dokumentu neni. Pak funguji jednoduche metody prohledavani.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz