pdflatex, pismenka bez diakritiky po copy-and-paste z Acrobatu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Sep 3 10:19:47 CEST 2004

On Fri, 3 Sep 2004, David Jez wrote:

>   V CS Type1 fontech nejsou zadne kompozity na urovni AFM (pokud by tomu
> tak bylo tak mas stejny problem - viz. napriklad cspsfonts), ale akcentovane
> znaky jsou v nich obsazeny jako jeden znak. CSfonty se daji seskrabovat
> z acrobata bez problemu.

To je proto, ze standardni PS fonty kompozitni znaky nemaji. Existuji
ruzne rozsirene sady fontu Times, Helvetica apod, kde kompozity jsou, ale
nelze je dat do standardni distribuce, protoze nemusi byt vsude. Navic
Acrobat 4 ma jiny Times nez Acrobat 3 a Acrobat 5 (lisi se i v metrice).
Pokud chcete pouzit jine kvalitni ceske PS fonty, kupte si pisma ze
Stresovicke pismolijny, tam je diakritika udelana dobre.

>   V ceskych PS fontech jsou (zatim) kompozity a je jedno jestli jsou definovany
> na urovni AFM nebo jinde, vzdycky to jsou kompozity a delaji stejne
> problemy (ze se tvari jako znak a akcent).

>   Take bych doporucoval pouzit CSTeX a CSfonty :-)

DC fonty funguji take.

>   S pozdravem
> --
>   David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
>  E-mail: dave.jez at seznam.cz
> PGP key: finger xjezda00 at eva.fit.vutbr.cz

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz