ANNONCE: cspsfonts2 + rozsireni csfontu

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Sep 17 19:06:28 CEST 2004

Dobry vecer,

chtel bych podekovat Davidovi za kus velmi uzitecne prace a pridat k tomu
par slov.

Zhruba na zacatku prazdnin jsme se s Davidem dohodli, ze existuje
prace pro CSTeX, ktera mi pripada dulezita a jemu pripada proveditelna.
Tak vznikl namet na rozsireni CSfontu o paragraf a Euro a vytvoreni
podpory 32 PSovych fontu pomoci URW nahrad bez virtualnich fontu.

Pocitam s tim, ze pote, co to projde vasim testovanim a namety na
vylepseni, zaradim obe veci do CSTeXu tak, ze csfonts a csfonts-t1 zcela
nahradim novou verzi, zatimco cspsfonts a cspsfonts2 necham zit vedle
sebe.

Technicke dusledky nahrady csfonts: po instalaci novych verzi csfonts
nezapomente pregenerovat formaty csplain a cslatex, protoze nove metriky
maji jine kontrolni soucty, a pritom jsou ulozeny po vygenerovani formatu
v souborech *.fmt. Take je potreba vymazat vsechny cs*.pk ze systemu a
nechat je generovat znova. Stara *.dvi s novymi CSfonty fungovat budou,
ale dvi ovladac bude rvat, ze nesedi kontrolni soucty.

Verim, ze prechod na nove csfonty nezpusobi mnoho zmatku.
Podpora pro \euro a \S pro csplain a OFS na urovni maker bude nasledovat.

K pripomince pana Pisky: take jsem nepochopil, jake Euro kritizuje. Pokud
to z EC fontu, proc to nekritizuje u autora EC fontu? Na druhe strane,
pokud nekdo vytvori lepsi verzi Eura pro CSfonty nez je v EC fontech,
urcite se nebudeme branit to tam zaradit. Upozornuji ale, ze s modifikaci
tvaru na urovni MF souboru prace nekonci. Je nutne pregenerovat vsechny
*.pfb soubory CSfontu a to nemusi byt jednoduche... Prave na tuto praci si
David vymyslel nejake skritpy, ktere to aspon castecne zjednodusuji.

Zdravim

Petr Olsak