sjednoceni cislovani obrazku \mycaption a \piccaption

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue May 4 14:36:06 CEST 2004

Tonar Zbyněk napsal(a):

> [...]
>
>Mam pozadavek, aby popisek mel asi tento vzhled:
>\newcommand{\mycaption}[1]{\\
>\begin{singlespace}\small \bfseries{Fig.
>\arabic{figure}:} #1\end{singlespace}}}
>
>To jsem si umel v LaTeXu nadefinovat sam.
>Jak ale docilim, aby stejne vypadal i popisek \piccaption (velikost fontu, polotucne, pouze "Fig." namisto "Figure", radkovani 1)? Jeho definice z picins.sty (viz nize) je asi v plainu, kteremu nerozumim. Muze mi pomoci upravit jej v plainu (pouzitelnem ale jako soucast LaTeXoveho dokumentu) ci predefinovat nejak v LaTeXu?

Popisek je vysazen makrem \make at piccaption. Ale kdyz se na nej podivate,
zda se, ze to vlastni vysazeni je udelano
standardnim latexovskym prikazem \caption (ma dva parametry). Je tedy
potreba predefinovat jeho vzhled. Takze se musi udelat zmena
v  \@makecaption. Napr. v report.sty je:

\long\def\@makecaption#1#2{%
  \vskip\abovecaptionskip
  \sbox\@tempboxa{#1: #2}%
  \ifdim \wd\@tempboxa >\hsize
    #1: #2\par
  \else
    \global \@minipagefalse
    \hb at xt@\hsize{\hfil\box\@tempboxa\hfil}%
  \fi
  \vskip\belowcaptionskip}

Vy tedy chcete napr. (nezapomente to obalit temi dvema prikazy na zmenu
kategorie znaku @):

\makeatletter
\long\def\@makecaption#1#2{%
  \vskip\abovecaptionskip