nova verze OFS

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Mar 16 11:06:02 CET 2004

Petr Olsak wrote:

> Vyvojove verze OFS na siti neexistuji. Tam existuji pouze definitivni
> verze, ktere jsem se rozhodl oznacovat verzemi podle data vystaveni
> (nikoli pismeny, jak navrhujete).

Asi jsem se spatne vyjadril. Chtel jsem rici, ze pokud se jednotlive
"definitivni" verze za nejakych okolnosti chovaji odlisne, mely by se i
odlisne jmenovat. Oprava chyb je neco jineho, i kdyz chapu, ze presne
rozliseni je mozne pouze v pripade, ze existuje nejaky referencni
dokument podrobne popisujici chovani daneho systemu.

> Pred zverejnenim nekolik dni az tydnu nechavam produkt dozrat, testuji a
> opravuji chyby. Zverejnena verze je vzdy z meho pohledu hotova bez
> okamzite potreby nekdy v budoucnu na tom jeste neco menit.
> Dale opravuji jen chyby.
>
> Napr. Knuthuv plain.tex taky neni nemenny a autor v nem opravuje chyby.
>
> Nikdy jsem si nedovolil zverejnit neco ve vyvojovem stavu (projekt oktex
> je prvni vyjimkou tohoto pravidla nalezite zduraznenou v README).

Nebral bych to tak prisne. Kdyby tak postupovali vsichni, asi by to
dost brzdilo vyvoj OSS. Takze zverejnovani i nehotovych a nevyzralych
veci pokladam za spravne, kdyz je to patricne oznaceno.

V kazdem pripade diky za rozsahle dilo podporujici cesky TeX. Ty
predchozi poznamky nebyly mineny nijak zvlast kriticky, ostatne
bych asi v ceske komunite tezko hledal nekoho jineho, kdo tak
peclive dba na dodrzovani Knuthovych zasad a podminek. Bylo to mineno
spise jako obecna vyzva vsem, kdo nejak upravuji cizi makra ci delaji
podobne veci.

S pratelskym pozdravem,

           Lubos Kloc