Kterak pridat novy font?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Mar 15 11:49:23 CET 2004

On Fri, 12 Mar 2004, Petr Sojka wrote:

> dvips nenasel .pfb fontu <jmeno_fontu>, takze je treba dohledat
> proc, napriklad s pouzitim prepinace -d (-d64).
> .pfb je hledano k .tfm dle mapovacich souboru jako
> je psfonts.map (nebo si vytvorte vlastni map soubor
> a pridejte ho na prikazove radce prepinacem -u).

Je to presne ten pripad, ze chybi zaznam v psfonts.map. Da se to poznat z
chybove zpravy. Dvips se nejprve podiva do psfonts.map, jestli k danemu
fontu existuje rezidentni font v PS RIPu nebo externi soubor PFB ci PFA.
Pokud ano, pouzije jej. Pokud ne, podiva se do adresaru s bitmapami a
najde bitmapovy font PK. Pokud jej nenajde, zavola davku mktexpk, ktera
vygeneruje bitmapu v pozadovane velikosti a rozliseni z metafontovych
zdrojaku. Jak vidite, ve Vasem pripade mktexpk hlasi, ze nema z ceho
vygenerovat bitmapovy font, coz je ale nesmyslne. Dvips tedy v psfonts.map
nenasel jmeno namapovane na PFB ci PFA, takze chtel od mktexpk vyrobit
bitmapu. Podivejte se do manualu dvips, jak ma zaznam v psfonts.map
vypadat. Je to velmi jednoduche a da se to odhadnout podle jiz
existujicich zaznamu.

> S uctou,
> --ps

Zdenek Wagner