Kterak pridat novy font?

Matous Jan Fialka fialka.tex at seznam.cz
Fri Mar 12 20:50:40 CET 2004

On 12/03/04 19:56 +0100 or thereabouts, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Tex pro svou praci nepotrebuje font jako takovy, potrebuje pouze rozmery,
> ktere jsou ulozene v souboru tfm. Prvni krok je tedy ziskat tento soubor.
> Jestlize mate font v souboru s priponou pfb (tzv. Adobe type 1), pak k
> nemu je obvykle k dispozici soubor s priponou afm, ktery obsahuje prave
> rozmery znaku.
> Prevod je mozny nekolika zpusoby, napr. afm2tfm nebo fontinst.
>
> Jakmile mate soubor tfm, je treba ho umistit do vaseho systemu. Nejlepe
> tam, kde jsou ostatni tfm soubory. Jestlize pouzivate system kpathsea
> [...]
Ahoj,

pouzil jsem PfaEdit a z TTF vygeneroval Adobe type 1, <jmeno_souboru>.tfm
jsem umistil nekam k ostatnim fontum a provedl texhash a projistotu take
mktexlsr (i kdyz mam pocit, ze to dela to same.

Zkusebni test.tex vypadal takto: (tag <jmeno_fontu> oznacuje v tomto e-mailu
jmeno souboru tfm bez pripony .tfm)

---cut---
\font\zkusebni=<jmeno_fontu> at 20pt
\zkusebni Ahoj svete!
\bye
---cut---

a zkusil 'csplain ./test.tex; dvips ./test.dvi', coz dopadlo takto:

kpathsea: Running mktexpk --mfmode ljfour --bdpi 600 --mag 2+0/600 --dpi
1200 <jmeno_fontu>
mktexpk: don't know how to create bitmap font for <jmeno_fontu>

nasledne dvips logicky nahlasi, ze

dvips: Font <jmeno_fontu> not found,  using cmr10 instead.

Takze nevim, co delam blbe... Ach jo :(

S uctou,

--
Matouš Jan Fialka aka Variable computing Prague
Private E-Mail:     matous_jan.fialka at seznam.cz
Home Page: http://burdazd.sh.cvut.cz/~socrates/
Linux User Number: 308523 Peace, TeX, GNU/Linux