Viceradkove popisy bloku v metapostu

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Mar 12 14:02:41 CET 2004

Peter Gasparovic napsal(a):

>Na to, aby sa (btex etex) prostredie sadzalo automaticky (cs)latexom,
>staci v aktualnom adresari vytvorit subor "mtexpre.tex" s nasledovnym
>obsahom:
>---------------------------
>%&cslatex
>\documentclass[10pt]{article}
>\usepackage{slovak}
>\begin{document}
>---------------------------
>
>Nemusite mat v zdrojaku ziadnu (verbatimtex ...) konstrukciu, ani
>nemusite siahat do systemovych premennych. Funguje mi to v tetexu, takze
>by to malo ist aj v TeXLive distribucii.

> [...]
Nektere verze metapostu nacitaji zmineny soubor (nevim jestli vsechny).
Horni procentovany radek pak osetri, ze se vola binarka texu s formatem
latexu.
Jinak se to dela nastavenim mptex, napr.
set mptex=tex -fmt=cslatex...
Nevim presne z pameti, co ma vyssi prioritu, pokud je pouzito oboje.

Jina varianta, ktera dovoluje podstatne preciznejsi ovladani toho, jak
probiha volani texu z metapostu
vcetne nastaveni, ktere pomocne soubory se mazou (coz se hodi pri
hledani chyb), je editace souboru
makempx (v linuxu je to skript, ve W* to nyni byva binarka, ale lze
udelat potrebny makempx.bat, ja to
pouzivam v OS/2 jako makempx.cmd).  Ma to radu prednosti.

Zdravi
                    Jaromir Kuben