Nastroj pro hierarchicke zavorky...

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Jun 30 10:25:07 CEST 2004

Dobry den,

On Tue, 29 Jun 2004, Jan Pospisil wrote:

> Preji dobry den,
>
> chtel bych se zeptat, zda nekdo nevite o nejakem nastroji (perlovsky
> skript, makro pro emacs, ...?), ktery by v danem texovskem dokumentu v
> matematickych prostredich "zuhlednil" pouziti zavorek v tom smyslu, ze by
> automaticky doplnil \left, \right (prip. \bigl, \biggl, \Bigl apod.) vsude
> tam, kde jsou za sebou zavorky v puvodni velikosti? Napr. aby z
>
> \{[((x+y)^2+1)^3+1]^4+1\}
>
> udelal napr.
>
> \left\{\left[\left((x+y)^2+1\right)^3+1\right]^4+1\right\}

ja mam nieco take naprogramovane vo svojom editore a funguje mi to
spolahlivo pri pisani. Najprv napisem dajaku zatvorku a potom s
jednou klavesou spustim "makro", ktore mi zisti zatvorku a dopise
\left...\right... a kurzor bude po \left...

Par krat som potreboval presne to co Vy. Do hotoveho clanku som mal
dopisat \left...\right... Bez rozmyslania som pouzil funkciu editora
(najdi/vymen). Pri vacsom mnozstve suborov je to ale otrocke. Na druhej
strane - tazko automaticky vymenit kazdu zatvorku (ako uz poznamenali
viaceri).

Zdravi
Ladislav Bitto