teror ze strany "open" licenci

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jun 3 13:18:54 CEST 2004

On Tue, 1 Jun 2004, Kornel Csach wrote:

> Ok, vyjadril som sa zle myslel som ze ide o problemy tohto konkretneho
> projektu. Napriek tomu si myslim ze OFS je one man show, tada tento
> problem odpada. Toto co ste opisali bolo vyraznym problemom iba pri
> mozille, ale oni si o pruser koledovali :-).
>
> Mylim si ze najlepsie je sa hned na zaciatku sa rozhodnut
> GPL/LGPL/BSD/public domain. A povazovat to za dan globalizacie.

Neni to tak jednoduche, jak by se na prvni pohled zdalo. Rad bych dal svuj
program k dispozici pod nejakou free licenci. Prekladam ho komercnim
kompilatorem a musim jej tedy distribuovat s knihovnami, ktere jsou
soucasti toho kompilatoru. Licence kompilatoru presne vymezuje podminky,
za nichz je to mozne. Ty knihovny vsak nejsou a nikdy nebudou dostupne ve
zdrojaku. Soucasne bych chtel pouzit i jinou knihovnu, ktera je free,
jenze ta jo puze pod GPL, nikoliv LGPL. Ta komercni knihovna ma ale
nastroje, ktere jsem v GCC nenasel, takze mam tr moznosti:

1. Radu nastroju naprogramovat sam. Abych to dovedl do stejne dokonalosti,
znamena to i zasahy do zdrojaku GCC, takze to pravdepodobne budu delat
nekolik let po vecerech a vikendech.

2. Prepsat free knihovny, ktere jsou pod GPL, tak, aby puvodni autori
nepoznali, ze jsem je vlastne vykradl.

3. Program nedat k dispozici.

Zatim pouzivam vyhradne moznost 3 a programy pouzivam jen pro vlastni
potrebu (nebo jsem se rozhodl, ze je ani nenapisu).

> K.C

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz