Konverzia ps to pdf

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Fri Jul 16 09:46:25 CEST 2004

> som ho teraz ale skonvertovat na pdf subor, tak aby rozmery vysledneho
> pdf-ka mali rozmery obrazku. T.j. aby sa odrezala nepotrebna (biela) cast
> stranky. Moja otazka znie: Da sa to dosiahnut pomocou konvertora ps2pdf
> priamo? Alebo treba pouzit nejaku obkluku, vlozit ps (eps) do texovskeho
> suboru, tam zmenit rozmery stranky a pouzit pdftex (pdflatex)? Ci existuje
> este nejaky iny  sposob?

Zalezi, zda v MP pouzivate btex etex konstrukci. Pokud ne, staci
(netestovano) pouzit utilitu epstopdf. Ta na rozdil od ps2pdf zachova
bounding box a vytvori tzv. encapsulated PDF. (Pri pouziti pd2pdf si
dejte pozor na to, ze implicitne ma nastaveny rozmer strany letter, na
A4 jej zmenite pomoci -sPAPERSIZE=a4)

Poukud pouzivate btex etex, musite obrazek prohnat dvips (nebo
pdftexem), aby se vlozily fonty). Cesta pres dvips:
mpost fig
cp fig.1 fig.mps
latex "\
\documentclass{article}\pagestyle{empty}\usepackage{graphicx}\begin{document}\includegraphics{fig.mps}\end{document}"

dvips -E -P pdf texput
epstopdf texput.ps

> Dalej by ma zaujimalo ci sa da (a ako) uz priamo v MetaPoste nastavit
> rozmer vyslednej stranky ps suboru?

Pan Kuben jiz odpovedel, jak nastavit velikost bounding boxu. Pokud vsak
  mate na mysli nastaveni velikosti stranky ve smyslu media (to je to,
cim se napr. ridi tiskarny, plotry), pak by jste musel pouzit
metapostovy special a zapsat do souboru neco jako
   << /PageSize [2591 2971] >> setpagedevice
kde prvni cislo je sirka, druhe vyska media v postscriptovych bodech (bp).

Vit Zyka