PDF

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Jan 19 10:38:49 CET 2004

On Sat, 17 Jan 2004, Milan Vancura wrote:

> Omlouvam se za primichani do OT debaty, ale tohle mi vrta hlavou. Nevim jak je
> to na jinych OS, ale v UN*Xech Acrobat (Reader) tiskne vzdy PostScript - v
> dialogu pro tisk mu musite zadat tzv. "prikaz pro tisk" - ocekava se, ze ten
> prikaz si vezme PS a co s nim dal provede, to neni starost Acrobat Readeru.
> Takze pokud tomu dobre rozumim, tak se mi tu nepovede nasimulovat
> nepostscriptovou tiskarnu. Nebo ano a ja neco nepochopil?

V unixech se vzdy tiskne PS a zalezi na tom, co s tim udela tiskovy
system. Bud mate nakonfigurovano, ze tiskarna umi PS. Pak se soubor tiskne
primo. Pokud tiskarna PS neumi, tiskovy system tam zaradi GS. Ve Windows a
OS/2 je ovladac tiskarny, na jehoz vlastnosti se lze z programu zeptat. Do
ovladace se da poslat jak nativni format tiskarny, tak jakysi metafile.
Pokud to neni ovladac PS tiskarny, musi se aplikace postarat o vlozeni
fontu (pripadne to musi udelat ovladac tiskarny). nejsem zas tak velky
programatorsky expert, abych vedel presne, jak to chodi uvnitr, ale snad
jsem alespon castecne popsal rozdil mezi OS.

> Milan Vancura

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz