PDF

oldfrog.tex at volny.cz oldfrog.tex at volny.cz
Sat Jan 10 20:07:05 CET 2004

Jonathan Verner wrote:

>Mam PDF soubor, ktery se mi v naprostem poradku zobrazi
>jak v gostscriptu tak v Acrobat Readeru, tak v gpdf, xpdf a
>jinych. Problem nastane, pokud chci tento soubor vytisknout
>na (postscriptovou tiskarnu). Tiskarna soubor odmitne vytisknout.
>(...)
>Acrobat (Reader) tedy nejspise neumi z daneho pdf vyprodukovat
>korektni PostScript. Jak je to ale mozne, kdyz ho je schopen zobrazit.
>Pripadne lze ho donutit, aby soubor ulozil jako nejakou bitmapu
>(v dostatecnem rozliseni) ?

V krajnim pripade muzete konvertovat pdf do rastrove grafiky
(v nize uvedenem prikladu do png) pomoci gs, nasledne tisknout
rastrovou grafiku:

Rozliseni bude 150dpi, pocet barev bude 16 milionu,
zdrojove pdf je v CMYK barevnem prostoru:

    # gs -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=png16m \
    -dProcessColorModel=/DeviceCMYK -r150 \
    -sOutputFile=out.png in.pdf;

Rozliseni bude 150dpi, pocet barev bude 16 milionu,
zdrojove pdf je v RGB barevnem prostoru:

    # gs -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=png16m \
    -dProcessColorModel=/DeviceRGB -r150 \
    -sOutputFile=out.png in.pdf;

Rozliseni bude 150dpi, pocet barev bude 16 milionu,
barevnym prostorem zdrojoveho pdf se nezabyvame:

    # gs -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=png16m -r150 \
    -sOutputFile=out.png in.pdf;

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'

tel:     241766035