Centrovane verbatim prostredi uvnitr figure

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Jan 5 16:05:15 CET 2004

On Mon, 5 Jan 2004, Karel Polak wrote:

> Dobry den,
>
> v LaTeXu 2e bych potreboval zajistit, aby prostredi verbatim vlozene
> uvnitr prostredi figure bylo vycentrovane. Je mozne tohoto dosahnout?
> Bezne pouziti \centering tak jak to bezne pouzivam s \includegraphics
> nepracuje.

To takhle jednoduse nejde, protoze kazdy radek se vklada jako samostatny
odstavec a jeho sirka bude rovna \textwidth. Podivejte se do verbatim.sty,
jsou tam moznosti, jak si cast muzete predefinovat. zkusil bych to tak, ze
bych cele prostredi verbatim dal do boxu, tj.

\newbox\myjbox
\setbox\mujbox=\vbox{\begin{verbatim}
\end{verbatim
}

pritom bych mel zmenenou definici \verbatim at process@line (aspon doufam, ze
tak se to jmenuje), aby se mi hledala maximalni sirka radku a ukladala se
napr. do \maxwidth. Nakonec bych provedl

\wd\mujbox=\maxwidth
\centerline{\copy\mujbox}

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz