Jak funguje \csname?

Helena Vildova xvildova at informatics.muni.cz
Thu Jan 15 00:07:28 CET 2004

Dobry den,

byla bych moc vdecna za vysvetleni toho, jak funguje a co vlastne dela
prikaz \csname a \endcsname v TeXu. Co jsem tak zhruba pochopila je, ze
je to zrejme prikaz na definovani novych TeXovych prikazu (taky jsem se
docetla, ze se \csname pouziva na "generovani nazvu prikazu z nahodneho
textu").

Moc by me zajimalo, co se stane, pouziji-li v jednom TeXovem dokumentu
nekolik po sobe jdoucich prikazu \csname, definujicich stejny prikaz,
treba takto:

----------------------------
\csname cmmd \endcsname

nejaky text na vysazeni 1

\csname cmmd \endcsname

nejaky text na vysazeni 2

\csname cmmd \endcsname

nejaky text na vysazeni 3

\bye

Prakticky priklad, na nemz jsem byla nucena to vyzkouset, me nuti k
domnence, ze pusobi pouze to prvni zadefinovani a ostatni jsou uplne
ignorovana. Nebo co se tam vlastne deje? :-)

Diky,

			Helena Vildova

P.S.: Omlouvam se za nejspis dost obskurni popis problemu, ale jeho
pozadi je pomerne komplikovane a to je navic umocnene mou absolutni
neznalosti prosteho TeXu :-(.