fotky ve zpravodaji a jak na ne

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Feb 18 11:45:47 CET 2004

On Wed, 18 Feb 2004, Viktor Patras wrote:

> Vazeni pratele,
> prave jsem si procital novy Zpravodaj 3-4 2003 a byl jsem
> fascinovan otistenymi fotografiemi od pana Horaka na strankach 111
> a 112. Jak nadherne jsou otistene, ciste, ostre, zkratka perfekt.
> Rad bych se zeptal tvurcu Zpravodaje, jakou metodou (pokud
> mozno velmi podrobne, kvuli zopakovani postupu) toho bylo
> docileno? Take bych chtel ve svych tiskovinach tak pekne
> fotografie...
> S pozdravem

Snimky pochazeji zjevne z digitalniho fotaku. Jako prvni krok jsem upravil
tonalitu zmenou gamma (Image/Colors/Levels). Dale jsem snimky doostril
pomoci Filter/Unsharp mask s parametry 3.0/0.50/30 a orizl. Pro Zpravodaj
jsem pak udelal cernobilou verzi pomoci Image/Mode/Grayscale (vetsinou ma
tato funkce klavesovou zkratku Alt-G) a pouzil jsem automatickou upravu
tonality Image/Colors/Levels/Auto. Pak jsem jeste snimky mirne retusoval
(retus se dela zasadne az po zaostreni, aby se retusovaci tahy take
nezaostrily). Pouziva se k tomu klonovani (v panelu nastroju to ma ikonu
razitka), zvoli se pero s neostrym okrajem a mod Dissolve. Na prvnim
snimku jsem odstranil lampu rostouci z hlavy, na druhem snimku jsem
odstranil snuru od promitace, ktera vedla nevhodnym smerem a vypadalo to,
ze do elektricke zasuvky je pripojen Petr Olsak. Snimky jsem prevedl do
EPS, pomoci dvips je vlozil do textu, komercnim Acrobatem prevedl do PDF a
nechal nasvitit na film s rastrem 150 lpi.

> Viktor Patras

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz