Problem pri teste parnej a neparnej strany

Jan.Busa at tuke.sk Jan.Busa at tuke.sk
Sun Feb 29 19:13:48 CET 2004

   Dobry den,

zaznamenal som nasledujuci problem:

Do stylu som zaradil nasledujuce "makro" (v uvodzovkach, pretoze neviem,
ci sa to moze nazvat makro, ale nechcelo sa mi velmi studovat):

\newcommand\zaver{\par\medskip{\unitlength=1mm%
\ifodd\arabic{page} \begin{picture}(0,0)(0,0)%
\put(\l@,0){\makebox(0,0)[r]{\includegraphics[height=\h@]{\pict at k}}}%
\end{picture}%
\else
\begin{picture}(0,0)(0,0)%
\put(\l@,0){\makebox(0,0)[r]{\includegraphics[height=\h@]{\pict at k}}}%
\end{picture}%
\fi}\textbf{Záver}\par\medskip}

Myslienka je taka, aby napisal bolo vypisane "Zaver" a zaroven aby sa
pridal obrazok, bud napravo alebo nalavo podla (ne)parnosti strany.

Vcelku dobre to funguje, ale obcas sa stava, ze to dopadne naopak.

V takom pripade, ked napr. vypisem \arabic{page}, tak na jednej strane
moze byt napr. cislo 3 a o trochu nizsie 4. Keby to bolo napr. niekde v 1.
riadku, tak by som si myslel, ze to zjavne suvisi so zalomenim strany, ale
ked to uz je v odstavci, ktory zacina na novej strane, zdalo by sa, ze TeX
uz by mal vediet, na ktorej je strane. Citim, ze v tom sa nejako mylim,
teda, ze je vcelku normalne, ked to este TeX nevie. Da sa s tym nieco
urobit, napr. tak, aby sa to pri druhom TeXovani dalo do poriadku?

  Vdaka za rady

     Jano Busa