Neproporcionalni pismo v prosperu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Dec 17 18:11:50 CET 2004

On Fri, 17 Dec 2004, Jan Holub wrote:

> 	Dobry den,
> pri tvorbe slajdu pomoci tridy prosper jsem narazil na jednu velmi
> neprijemnou vec. Pokud pouziji neproporcionalni pismo, tak se chova jinak
> v PostScriptu a jinak v PDF. V PDF se jakoby zmeni sirka pismen
> typewriter.
>
> V PDF vytvoreneho prilozenym zdrojakem uvidite mezeru
> pred znakem pro mezeru u \verb*|swiss ab| a navic i mezeru za
> neproporcionalnim textem. V PostScriptu je to v poradku. Kdyz pouziji na
> stejny text tridu article, tak je to take v poradku.

Z prilozene ukazky mi neni zrejme, jaky font se pouzije pro \verb a zda je
vlozen v PDF, nebo je tam pouze odkaz napr. na Courier. Specifikace PS a
PDF rika, ze 35 zakladnich fontu musi byt vsude stejne, jenze ze
zkusenosti vim, ze to neni pravda a dokonce ruzne verze Acrobatu maji
ruzne verze fontu Times, Helvetica a Courier s ruznymi metrikami (nekdy
hodne ruznymi). Proto jsem si upravil psfonts.map a pri tvorbe PDF misto
zakladnich 35 fontu vkladam ty, ktere jsou v distribuci GS. Jsou dobre a
mam aspon jistotu, ze se to vsude vytiskne stejne jako u me.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz