Visici rozdelovnik ++

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Thu Dec 16 15:04:12 CET 2004

> Alespon v konferenci o TeXu prosim ne. Cesky se nepise
> 1-radek, natoz 1-ni radek, ale
>
>                             1. radek
> Yeti

Zde to je jasne. Nedavno jsem vsak sazel skriptum a autori tam hojne
pouzivali obraty typu 'k-ty radek', 'n-rozmerna matice' a '(n-1)-tice'.
Jaky je spravny zapis?

Ono totiz kdyz napisu '$k$.\,radek' v textu plnem matematiky, tak se
ctenar muze napr. domnivat, ze tecka znaci vseobecny index promenne $k$.
Nebo zkusme napsat '$(n-1)$.\,prvek'. Zrejme by se melo psat
'$(n-1)$tice', ze?

Ve vsech pripadech mi prvni zapis pripada ctenarsky srozumitelnejsi a
tak jsem ho zachoval.

Vitek Zyka