pdfTeX -> Re: Jiny zpusob ........

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Tue Dec 14 15:18:52 CET 2004

Je doplnim informaci o soucasnem TeXu v TeX Live. Zapomnel jsem jeste ne
jedno rozsireni, ktere se stava 'standardem' v distribuci. Je jim enctex
Petra Olsaka. Takze v TeX Live 2004 plati rovnice:
	 tex = (pdf + e + enc)tex

> On Tue, 14 Dec 2004, Ondrej Koala Vacha wrote:

Prohlizec sice neni vlastnost formatu, ale jiste ma pro uzivatele svou
vahu pri pri rozhodovani, ktery format pouzivat. Myslim vsak, ze s
prohlizecema dvi, ps a pdf se to ma jako s ruznyma editorama nebo
vdolkama a holkama.

Dle meho nazoru nejvice skodi PDF samo Adobe svou
neduslednosti a komercni neochotou urcite (pro ne nebezpecne?!)
komunite.

> Pridam dalsi duvody:
> - vkladani EPS -- vetsina programu dokaze exportovat obrazek jako EPS, ale
> ne jako PDF, ktery by sel vlozit pdfTeXem. Nevim, zda existuje nejaka
> norma na Encapsulated PDF, ktera by vlozila informaci o BBoxu

Rozmer MediaBox ma kazde PDF. Navic muze obsahovat dalsi ctyri bboxy:
CropBox, BleedBox, TrimBox a ArtBox. Napriklad balik graphicx dokaze
mezi temito bboxy volit.

> - pouziti PSTricks

Ano, pokud chcete zasadne pouzivat PSTricks. Ale METAPOST je obecnejsi a
flexibilnejsi (a nevim o tom, co by PSTricks umel a METAPOST v ConTeXtu
ne). Ostatne PSTricks je 'pouze' TeXovy frontend PostScriptu; METAPOST
ma take svuj frontend s podobnou (ci snad dokonce stejnou?) syntaxi jako
PSTricks a jmenuje se METAObj.

> - resampling bitmapovych obrazku -- osvitka potrebue urcite rozliseni pro
> optimalni kvalitu. Toto rozliseni se nastavi v Distilleru a ten pri
> konverzi PS->PDF provede resampling stejne dobre jako Gimp ci Photoshop.
> Pokud to program neudela a me, musim nejprve overit spravnou velikost a
> pak se vratit do Gimpu a zmenit velikost obrazku pro finalni vystup. Delal
> jsem knihu, kde bylo 200 fotografii, ktere jsem potreboval zmensit (kazdou
> jinak) a resamplovat na nizsi rozliseni (300 dpi). Kdybych to mel delat
> ruzne, asi bych se uklikal k zblazneni.

Dokazu si predstavit, ze si vypisu do nejakeho sveho logu pri prvnim
pruchodu texem velikosti fotografii, pak spustim skript v PerlMagicku
(Image Magick umi s icc profily) a fotografie presampluju.

> - sprava barev -- poradi si pdfTeX se cmykovym TIFFem?

Kolega Vacha jiz uvedl, ze ne. Ale myslim, ze to neni treba. Pomoci
Image Magicku a GhostScriptu si muzu pripravit cmykove PDF a to vlozit,
pokud to jiz neumi ten zdrojovy program (a takovych je stale mene).

Ted jde spise o to, abychom dokazali pomoci pdftexu zadavat parametry
pro prepress, ktere zminoval Karel Horak na posledni vyrocni schuzi a
ktere muzeme vkladat v ghostscriptu (jsou prevzaty z toho Distilleru).
Myslim, ze to pujde, mozna na to uz exituje nejaka podpora. Nevite nekdo
o tom neco?

Vitek Zyka