Prolozene pismo

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Apr 21 14:41:27 CEST 2004

On Wed, 21 Apr 2004, Anton Surda wrote:

> Nie som si tak uplne isty, ci to bude skutocne fungovat. Zdalo sa mi, ze
> napr. dviscr neulozi kazde pismeno tam kam ma, ale jednoducho ich do riadka
> nasype a ulozia sa

dviscr je dost stary program, je mozne, ze nema dobre udelanou podporu
virtualnich fontu. Zkuste prohnat DVI programem dvicopy, tim se
virtualnich fontu zbavite a mely by tam vzniknout explicitni prikazy pro
ulozeni znaku na presne pozice.

> podla sirok .pk fontov. Cize ked som text vysadil uzkymi pismenami a potom
> ich nahradil sirokymi .pk fontami neprekryvali sa, ale sa predlzil riadok.
>
> Zda sa mi, ze vyrobit virtualny font, alebo upravit metriku je viacmenej to
> iste.

Neni. Ovladace nejsou povinny cist TFM u skutecnych (nevirtualnich) fontu,
protoze dostatek informaci je ve fontu samotnem, zatimco TeX nezna tvary
pismen ani VF, ale jen TFM. Pokud upravite jen metriku, bude TeX pri
zalamovani pracovat s jinymi udaji nez DVI ovladac. Konkretne dviscr,
dvipm, dvidot a dvihplj vubec nectou metriky, dvips metriky vyzaduje.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz