Balancovani radku na protilehlych stranach (plain)

Matous Jan Fialka fialka.tex at seznam.cz
Fri Apr 2 18:08:23 CEST 2004

Dobry den vespolek,

narazil jsem na nasledujici problem:

v TBN jsem nasel makro, ktere umi pridat skip pred i za \vbox tak, aby
nasledujici radek na strance mel ucari ve stejne vzdalenosti jako protilehly
radek na druhe strane. Zaradoval jsem se, ze timto makrem vyresim, ze mi
radky na protilehlych stranach nesedi. Predelal jsem tedy vse, co do hladke
sazby neco vklada (makra na sazbu nazvu podkapitol, kapitol, vkladani
obrazku atd) tak, ze je cely obsah prislusnych maker vzdy uzavren uvnitr
\usad\vbox{}. Predelal jsem take pruzne \big|med|smallskip na nepruzne
nasobky \baselineskip, ktera ma u mne hodnotu 12pt. Jenze ouha! Ono to
jaksi nema ten efekt, ktery jsem od toho cekal -- radky stale zrcadlove
nesedi. Poradite nekdo, jak se lze (obecne) dosici reseni takoveho problemu?
Co za parametry sazby byste doporucovali nastavit (napr. \topskip apod.),
aby mi ty radky na protilehlych stranach "licovali"? Souvisi to s tim vubec?
Nebo na to existuje nejaka uplne jina metoda?

Dekuji,

a preji krasny den :)

S uctou,

--
Matou\v{s} Jan Fialka aka Variable computing Prague
Private E-Mail:         matous_jan.fialka at seznam.cz
Home Page:     http://burdazd.sh.cvut.cz/~socrates/
Linux User Number: 308523 Peace, TeX and GNU/Linux!