Jak spocitat pocet znaku na radku?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Sep 17 18:22:48 CEST 2003

On Wed, 17 Sep 2003, Viktor Patras wrote:

> Jsem amaterem, prosim o osvetleni - jak by se nechalo programovat
> prace s .dvi?
> Ja resim problem jak zjistit pocet znaku dokumentu (kvuli vypoctu
> autorskych archu = autorske odmeny) a jedina metoda, na kterou
> jsem prisel je prevest .dvi do textoveho souboru, ktery pak ve Wordu
> otevru trochu upravim (vyhazim nejake mezery a prazdne radky) a
> ve vlastnostech dokumentu dostanu pozadovane cislo - pocet znaku
> vcetne mezer.
> Slo by to snad nejak elegantneji?

Samozrejme. Na CTAN najdete popis formatu DVI, pak uz neni problem napsat
program, ktery s tim neco dela. dokonce se daji najit kousky zdrojovych
kodu. Potiz je jen trosku s hledanim mezer. Mezera totiz v DVI neni znak,
ale posun. Kerning a prechod na novy radek je take posun, takze si musite
nejak zjistit, jak velky posun je nejspis mezislovni mezera (protoze
mezery jsou pruzne). Ja jsem si takovy program pro sebe udelalm ale pocita
jen znaky a rule. Mezery dopocitavam odhadem. typograficke doporuceni
rika, ze radek ma mit 50 az 70 znaku a na radku ma byt 10 slov. Program je
v C++ (tedy presneji v CWEBu).

> Viktor Patras

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz