Zmena velikosti BB po ps2pdf

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Sep 17 11:00:56 CEST 2003

On Tue, 16 Sep 2003, Petr Skoda wrote:

> Vazeni,
>
> omlouvam se, ze jsem googloval a cetl FAQy jen asi hodinu, ale zahadu
> nemuzu vyresit.
>
> Kolega napsal bezny LaTeXovy dokument a pomoci dvips
> vytvoril ps soubor. Ten krasne prectu gv a je cely a hezky
> gv ukaze v okenku velikosti BB (kdyz dam automatic)
> a navic v tom ps je hlavicka:

Musite rozlisovat 2 veci: BoundingBox a prikaz pro nastaveni velikosti
papiru. BoundingBox je informace pro program, ktery chce PS vlozit do
jineho dokumentu. Je tim urceno, ze mimo tuto oblast se nic netiskne.
Program tedy vi, jaky prostor si ma vyhradit a pripadne nastavit clippath
-- co kdyby ten udaj byl spatny.  BoundingBox je ale komentar, takze RIP,
ktery s PS souborem neco dela, jej zcela spravne ignoruje. K nastaveni
rozmeru papiru a dalsich parametru slouzi operatory setpage a
setpageparams, pro bezne velikosti papiru a standardni nastaveni rastru
existuji srozumitelne zkratky. Problem je tedy v config.ps -- v Evrope se
pocita s papirem A4 jako default a evropsky config.ps je na to alespon v
nekterych distribucich TeXu nastaven. Muzete v nem najit radky podobne
temto:

* @ a4size 210mm 297mm
* @+ %%PaperSize: a4

Obvykle jsou uvedeny jako prvni specifikace velikosti, takze neuvedeni
rozmeru je totez jako -ta4size. Dvips v takovem pripade pouze vlozi
komentar %%PaperSize: a4 a vypocte BoundingBox. Nastaveni velikosti a
dalsich parametru se necha na defaultnich hodnotach RIPu, ktery ten soubor
bude zpracovavat. V Acrobat Distilleru a u nekterych tiskaren si to muzete
nastavit, take to casto tiskarny nastavuji samy podle toho, jake papiry
mate v zasobniku, ale vetsinou je default format letter. Ten je sirsi a
kratsi nez A4. A protoze PS pocita souradnice od leveho dolniho rohu,
upadne vrsek.

Ja mam ve svem config.ps:

@ a4 210mm 297mm
@+ ! %%DocumentPaperSizes: a4
@+ %%BeginPaperSize: a4
@+ a4
@+ %%EndPaperSize

Uvedeni -ta4 nyni zpusobi, ze dvips vlozi do PS prikaz a4, coz je
informace pro RIP, ze se ma nastavit papir formatu A4.

A kde jinak bere gs svuj  BoundingBox? Nejspis se podiva, kde na strance
se skutecne tiskne a spocita si ho. Explicitni nastaveni pomoci -ta4 a
vyse zminenych radku v config.ps by melo problem vyresit.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz