eps na pozadi csplainu

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Wed Sep 10 08:37:07 CEST 2003

Petr Dvořák wrote:

> Zdravim, jak bych mohl dostat eps obrazek pod text? Hraju si s vystupni rutinou, ale nikam to nevede. Poradi mi nekdo? Diky alespon za malou radu. Petr Dvorak

To uz tady nekolikrat bylo reseno, ale uz je to delsi cas.
Podstatou je vlozit obrazek a neposunout aktualni bod sazby.
To lze udelat nejsnaze tak, ze TeXu namluvite, ze obrazek ma nulove
rozmery. Napriklad:

\input epsf.tex
\headline{\hskip -5mm\lower 173mm\vtop{\epsfbox[0  0 1 1]{Ram27.eps}}}

Zde je prikaz vlozeny do hlavicky, aby se obrazek vytiskl na zacatku kazde stranky. Ma-li byt obrazek pod textem, musi byt vysazen drive nez text.
Do vystupni rutiny neni treba vrtat.
Ty posuny na zacatku slouzi k presnemu umisteni obrazku.
Pokud chcete mit na strance jeste i hlavicku, musite po vysazeni
obrazku vratit aktualni bod sazby zpet na zacatek hlavicky.

Hodne uspechu preje

           Lubos Kloc