klikaci TeX ?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Sep 2 09:46:59 CEST 2003

On Sun, 31 Aug 2003, Milan Vancura wrote:

> Dobry den vsem,
>
> ponekud me zarazi to ulpeni na "klikacich" editorech a presvedceni, ze vsichni
> chteji pouze klikat. Ja jsem ve svem okoli 1. potkal 2. presvedcil, ze klikani
> je pekne na prvni nauceni, ale pak ta rychlost prace je neporovnatelne slabsi
> nez u systemu "psacich". Staci dostat 50 tabulek do Wordu s ukolem predelat na
> jednotnou upravu, a clovek zjisti, co mam na mysli. Padesatkrat budete klikat
> to same a padesatkrat se modlit, aby to nespadlo, stokrat ukladat pro jistotu
> na disk. (tj. dvakrat za kazdou tabulku, to neni nic nerealneho)

> [...]
Skripty a makra se daji vkladat i do MS Office a prestoze tyto produkty
nemam rad, jejich moznosti jsou v necem i lepsi nez v TeXu. Jenze Word je
pouze trochu vylepseny psaci stroj, neni a nikdy to nebude DTP, a hlavne
mi vadi, ze neni videt, proc to dela to ci ono. Kdyz to kolegovi delalo
caru na kazde strance dole, na nekterych strankach dokonce 2 cary, hledali
jsme nekolik hodin, nez jsme s pomoci nekolika poradcu objevili dialog,
kde se to vypina. V TeXovem zdrojaku vidim makro primo v textu. LaTeX muze
byt nekdy problem -- kdyz dostanu cizi dokument a v nem se pouziva
balicek, ktery jsem ja sam nikdy nepouzil, musim take jit do navodu, ale
vim, do jakeho.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz