lido pro tetex 2.0.1

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Oct 24 09:11:47 CEST 2003

On Thu, 23 Oct 2003, Filip Sroubek wrote:

> Nainstaloval jsem slido balicek od pana Olsaka do tetex 2.0.1, ktery
> je standardne dodavan s Mandrake 9.1 distribuci. dvips mi spravne
> generuje ps soubor, ktery pouziva lido pismo. Bohuzel vsak xdvi neni
> schopen vygenerovat bitmapy pro lido pismo, protoze je nemuze najit.
> Musim tedy vzdy dvi soubor prevest na ps ci pdf a pak se podivat na
> vysledek. Nemate nekdo nahodou podobnou zkusenost? Mam pocit, ze
> problem je v tom, ze v slido balicku nejsou *.vf soubory. Zajimave je,
> ze jsem asi pred rokem lido pismo instaloval do tetexu v MD 8.x a tam
> mi vse fungovalo. xdvi mi hlasi toto:
> [...]

Tak jsem prozkoumal skript mktexmf a zjistil jsem, ze klicem k uspechu je,
aby prikaz "gsftopk -t sldb8t" odpovedel skriptu kladne. Pokud tak
neucini, skript se jeste pokusi najit pomoci kpathsea soubor sldb8t.mf (ze
by jako pouzil Metafont) a pokud ani to nepomuze, vypise vyse uvedenou
hlasku.

Provedl jsem dale "strace gsftopk -t sldb8t" a zjistil, ze tento program
kouka jen do texmf-var/.../config.ps a odtud hleda mapovaci soubory a
v nich jmeno sldb8t. Problem je v tom, ze gsftopk nekouka do texmf/, ale
jen do texmf-var/. Na druhe strane dvips kouka do texmf i texmf-var.

Z toho mi vyplyva hypotesa: podle navodu k instalaci slido jste
modifikoval jen config.ps uvnitr texmf/ a nikoli texmf-var/.
Prehledl jste doporuceni v navodu:

  Pokud v TeXovém systému máme navíc adresář texmf-var/
  (nebo podobný) s kopiemi konfiguračních souborů, je
  lepší dělat změny tam.

Ukazuje se, ze to neni jen doporuceni, ale velmi dulezity ukon, bez nehoz
to vubec nebude fungovat. Netusil jsem, ze programatori budou klast takovy
duraz na texmf-var a primo texmf budou v nekterych pripadech
zcela ignorovat.

Zdravim

Petr Olsak