Off topic: LaTeX -> PDF

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Mon Oct 20 08:31:33 CEST 2003

Radim Gelner wrote:

> Pritom se ale zda, ze to co jste napsal o mapovani do Unicode, by skutecne melo
> problem resit.
>
> Viz http://partners.adobe.com/asn/developer/pdfs/tn/5411.ToUnicode.pdf
>
> "...in order to derive content from PDFs, for the purpose of searching or
> copy&paste (aka, clipboard) operations, Adobe Acrobat must be able to convert
> CIDs (stored in the PDFs) into their corresponding Unicode code points."
>
> a dále:
>
> "...creating and installing ToUnicode mapping files that allow Adobe Acrobat
> [...]

No, nevim. Nahlizel jsem na stranky Adobe, a vse kolem CID fontu a CMap
se toci okolo rozsahlych Cinskych/Japonskych/Korejskych znakovych sad.
Jak to funguje v latinkovych fontech jsem z toho prilis nepochopil.
Nemam bohuzel cas se dlouze prohrabavat dokumentaci.
Mohl by to tady nekdo strucne vysvetlit? Tedy jak dosahnout, aby
PDF dokument sazeny treba cs-fonty mohl byt kopirovan v AR pres
clipboard bez zmrseni cestiny? Dekuji.

                Lubos Kloc