Off topic: LaTeX -> PDF

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Oct 16 17:15:06 CEST 2003

On Thu, 16 Oct 2003, Anton Surda wrote:

> Jediny problem su bitmapove pismena, ktore Acrobat znazorni strasne, ale
> Ghostview uplne perfektne. Mam sa tvarit, ze moje pdf vystupy s cscsc9.pk su
> v poriadku a menejcenny je Acrobat, alebo je to opacne? Asi nemozem chciet
> na verejnosti, aby zavrhla Acrobat a presla na Ghostview.

Acrobat je optimalizovany na rychlost zobrazeni, proto umi dobre fonty
Type 1, ale s bitmapovymi fonty nedela prakticky nic. Asi byste musel
zjistit presne rozliseni, jake bude na obrazovce, a podle toho vygenerovat
matafontem odpovidajici PK. GhostView naproti tomu neinterpretuje spravne
hinting v Type 1, takze to na obrazovce nevypada moc hezky (ale porad lepe
nez PK v Acrobatu). Acrobat Reader 3 v nejstarsi verzi si dokonce s
bitmapovymi fonty neporadil vubec. Pokud toho bylo vic nez jen par pismen,
ohlasil "Page is too complex" a spadl. Take jsem kdysi dostal reklamaci,
ze Acrobat Reader (tusim ze na Solarisu) bitmapove fonty zcela ignoruje a
nechava misto nich prazdna mista. Na rozdil od GhostView vsak Acrobat
Reader umi hypertextove odkazy.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz