Fonty Times pro math mod

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Oct 7 15:36:14 CEST 2003

On Tue, 7 Oct 2003, Luboš Kloc wrote:

> V souvislosti s diskusi o matematickych fontech pro Times bych se
> rad zeptal znalcu na to, zda je pouziti fontu Times vhodne pro
> odborne publikace typu sbornik z konference take z ciste
> typografickeho hlediska. (Je jasne, ze vydavatele ho radi vyzaduji,
> protoze umoznuje nacpat hodne textu na maly prostor.)
> Pripadne, ktery font ze zakladni Type1 sady by byl nejvhodnejsi?

Vydavatele maji radi Times, protoze je v kazdych Windows. O windowsovem
Timesu se dosti jedovate zminuje pan Storm (a opravnene). Obecne se rika,
ze na radku ma byt 50 az 70 znaku. Pokud je jich mene, nedaji se dobre
lamat radky a vznikaji nutne velike mezislovni mezery. Pokud je jich vice,
jsou radky prilis dlouhe a ctenar ztraci orientaci. Pokud ma treba
matematicky text siroke okraje, na ktere se davaji ruzne poznamky, pak je
vlastni zrcadlo uzke a pouziti Timesu je zcela opravnene.

Pokud jde o doporuceni pisma, neda se to rici jednoznacne. Pro odborny
text bych asi volil prechodovou nebo statickou antikvu. Kdyz bych mel na
vyper ze zakladnich 35 PS fontu, vybral bych asi New Century Schoolbook.
Je to ale spis vec osobniho pocitu.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz