Fonty Times pro math mod

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Oct 6 17:35:43 CEST 2003

Zdenek Sedlacek wrote:

>Prave tak bych si dovolil navrhnouti nasemu Vyboru: Nebylo by mozno koupit
>nekolik existujicich komercnich TeXovych systemu (jako je na pr. Visual
>TeX) testovat je, srovnat je a pote vydat doporuceni pro nas cleny? Snad
>by to nebyl prilisny vydaj. Pokud vim, tak vetsina techto systemu ovsem
>pracuje pod Windows.

CSTUG je spolek dobrovolniku. Vetsina lidi, kteri pro CSTUG neco aktivne
delaji, zapasi
posledni dobou z naprostym nedostatkem casu, do vyboru prakticky neni
mozne ziskat
nove aktivni cleny, kteri by potrebnym casem oplyvali. Lze Vasi vyzvu chapat
jako nabidku, ze se postarate o koupi tech sytemu (ktere by CSTUG
zaplatil), provedete
jejich dukladne otestovani, vypracujete potrebne zpravy tak, jak o tom v
jinem emailu
pise p. Wagner, atd.? To by bylo vyborne.

> [...]
>navod jak udelat to neb ono. Vetsina dokumentace je psana pro Unixove
>operacni systemy a uzivatel pracujici pod Windows jim nerozumi nebo mu
>nejsou nic platne. Bohuzel to, co vidim kolem sebe je, ze vetsina mych kolegu
>prave z podobnych duvodu od TeXu utekla a pouziva Word. Pro jednoduchou
>matematiku jim Equation Editor uplne staci. Ja bych opravdu po vsech
>dosavadnich zkusenostech  radeji zaplatil za fungujici system, ktery se
>podoba vsem ostatnim programum, se kterymi pracuji, s technickou podporou,
>s dobrou dokumentaci a pravidelnymi upgrady.

Tak proc jste to delal? Zrejme proto, ze se Vam to prece jen vyplatilo.
Ono totiz sazet
ve Wordu slozitejsi vzorce, zarazovat grafiku a mit vse tam, kde chcete,
asi moc nejde.
O tom se ale nejlip muze kazdy sam presvedcit. O kvalite radsi ani nemluvim.

Komercni systemy TeXu samozrejme existuji. Ale nejsem vubec presvedcen,
ze vse existuje
bez problemu a ze pridavani dalsich komponent, ktere se Vam casem zalibi
ve free oblasti,
a ktere proste v te komercni instalaci nejsou, bude bez problemu. I to
si ale muze kazdy
sam zkusit a predat zkusenosti ostatnim.

Myslim, ze instalace TeXLive, na jejiz tvorbe CSTUG spolupracuje, se cim
dal vic blizi tomu,
co by se Vam libilo, zejmena na operacnich systemech W*. A tu jako clen
CSTUGu dostavate
zadarmo. Letost to bude s novou aktualni ceskou dokumentaci, kterou
vubec nebylo snadne
narychlo prelozit. Ze i pak jsou na nekterych verzich W* (a konkretnim
pocitaci) problemy,
to byste mel spise resit s firmou, ktera tento software produkuje. At
Vam vysvetli, proc na jednom
pocitaci to jede  a na jinem se stejnym operacnim systemem a zdanlive
stejnou konfiguraci ne.
Mam osobni zkusenost, ze i jiny komercni software (konkretne Adobe
Acrobat) mi na W95
havaroval, presto ze byl pro tento system urcen. A verze mimo skolstvi
tehdy stala asi 11 000 Kc.

Zdravi
                   Jaromir Kuben