Balik typehtml a pouzitie dolnych (hornych) indexov v beznom texte vo formate html

Prochocky_Marian at sepsas.sk Prochocky_Marian at sepsas.sk
Wed Oct 29 13:23:49 CET 2003

Skusal sam pouzit balik typehtml pre latex. Na jednoduche veci pisane vo
formate html to staci, ale pokial sa v html vyskytla konstrukcia typu
nespravnemu prevodu ukoncovacieho znaku </sub> alebo </sup>. Podla
chybovych hlaseni, ako aj podla vystupu usudzujem, ze pri ukonceni nedojde
k ukonceniu matematickeho modu.

Po prestudovani dokumentacie k tomuto baliku som zistil, ze pre pouzitie
indexov sa predpoklada matematicky mod aj v samotnom html <math>...</math>.
Prikaz <sub> prepne zaroven aj do matematickeho modu, ale chyba </math> po
</sub>. Je mozne uvedeny balik nejako upravit, aby nebolo potrebne v html

Samozrejme, balik typehtml ma uz svoje roky, plne podporuje len html2,
html3 len z casti a zostal taky "nedovareny" asi prave vdaka nastupu
spracovania xml pomocou XLST. Najrozumnejsie by bolo asi pouzit xhtml ->
xml a z neho generovat vsetky pozadovane vystupy, ale xslt2, alebo nieco
podobne sa mi nepodarilo sprevadzkovat. Pre buducnost uvazujem o spracovani
pomocou ConTeXt-u, ktory by mal mat podporu pre xml, ale "vdaka" nazvu
context sa mi vo vyhladavacoch toho nepodarilo vela najst. Na samotnych
strankach www.pragma-ade.nl je celkom obsiahla dokumentacia, ale nepodarilo
sa mi najst nieco, podla coho by sa dalo nieco take, ako je balik typehtml,
sprevadzkovat pre (x)html v ConTeXt-e.

--
S pozdravom
Marian Prochocky