dve stranky A5 na straku A4 - pls poradte

Josef Polách josef at polach.org
Sun Nov 23 19:22:48 CET 2003

Dne ne 23. listopad 2003 18:27 jste napsal(a):
> potreboval bych vytisknout brozuru ve formatu A5, tedy dve A5 na A4, ale
> nejak se mi nedari toho docilit.
> ale pori prohlizeni v acrobatu to mam jako dve stranky A4. Tedy i po tisku.

Nepisete sice, jak to delate, na takove veci se velmi dobre hodi psutils
(psbook, psnup, pstops). Jsou v Linuxu i ve Win. Pohledejte v archivu, uz
jsem na to odpovidal a na svych starych strankach mam na to nejaky navod.

Lepsi je ale (a hezci), sazet rovnou A5 a nezmensovat A4, i kdyz mozne jsou
obe varianty.

Jen narychlo z hlavy a tedy bez zaruky:

Prestrankovani:
psbook soubor.ps prestankovany.ps
jde tam delat i signatury (sesitky, pokud je vetsi rozsah) -- viz man

Smontovani 2A5-->A4:
psnup -2 -s1 prestrankovany.ps tisknout.ps

nebo 2A4-->A4:
psnup -2 prestrankovany.ps tisknout.ps

Nebo pomoci pstops, ale to je trochu "ukecanejsi". Pro jednoduche veci to
postaci takto.

Taky to patri zaradit do FAQ:)

Pohoda, hezky den

Josef

--
Josef Polách, http://www.polach.org

Odchozí zpráva neobsahuje viry, protože k jejímu vytvoření nebyly použity
výměšky Micro$oftu.
Outgoing message doesn't contain viruses, it was not created using the
secretes of Micro$oft.