pozvanka na prednasku a valne shromazdeni

Anton Surda Anton.Surda at savba.sk
Thu Nov 27 13:14:32 CET 2003

Dobry den,

V dnesnej dobe, ked aj nase texovske problemy sa diskutuju viac na internete
nez v tlacenom zborniku
CsTUG, sa mi zda byt zbytocne a financne a casovo  narocne cestovat do Brna
na valne zhromazdenie, ktore by sa dalo do celeho sveta vysielat po sieti.

Na Slovensku uz dost hojne vyuzivame videokonferencny  system VRVS, vyvinuty
v Caltechu (tu by som mal asi pisat: Caltexu) a CERNe.

Instalacia softwaru a registracia je jednoducha a bezplatna, takze by sa to
dalo hravo zvladnut do buducej soboty. Hardwarovo je potrebny pocitac nad 1
GHz, zvukova kartu,
vhodny mikrofon pre prednasajuceho, a USB kamerka. Prednasajuci sa snima
kamerou a prezentacia sa posiela ako sharing obrazovky z vysielajuceho
pocitaca, kde je prislusny text. Divaci by si samozrejme museli tiez
prislusny software nainstalovat. Prenos, by sa uskutocnil v nejakej
virtualnej miestnosti, ktorych mame na Slovensku 5. Mohol by som
jednu zarezervovat (hoci to samozrejme moze urobit ktokolvek). Vsetci
ucastnici sediaci v tej istej miestnosti su si rovnopravny a mozu navzajom
diskutovat, i ked kvoli problemom so spetnou vazbou je vhodne, aby moderator
zelajucich postupne zapinal.

Takto by sa mohli virtualne konat aj schodze vyboru CsTUGu a ucastnici
diskusneho klubu by si mohli niekedy podebatovat vis-a-vis. Urcite by sme
privitali aj nejake dalsie prednasky nasich guruov, pripadne expertov zo
zahranicia bez nutnosti im preplacat cestovne.

Vsetko je na www.vrvs.org, software a  navody na pouzitie. Okrem toho mozem
osobne poradit.
My v Bratislave sa uz netrmacame ani z Akademie na Fakultu.
Funguje to na vsetkych rozumnych plaformach (do ktorych zahrnam aj Windows).

Dovidenia a nashledanou v Brne a z Brna

Anton Surda