Zmena radkovani v itemize

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Nov 26 08:55:41 CET 2003

Petr Dusek wrote:

> [...]
Soudite spatne.
V TeXu (nastesti) zadne single a double radkovani (ve smyslu psaciho
stroje) neexistuje,
takze nemate co nastavovat. Nastavuje se vzdalenost ucari pomoci
parametru \baselineskip,
\lineskip a \lineskiplimit. Navic by se to nemelo v LaTeXu delat primo
ale pomoci prikazu
\baselinestretch. Kdysi o tom psal p. Wagner v jednom ze starsich
Zpravodaju v nekterem dilu
LaTeXove kucharky. Da se to najit na http://bulletin.cstug.cz  (je to v
c. 3 z r. 1997).

Okoli LaTeXu typu itemize, enumerate a pod. maji nastavenu samostatne
dodatecnou mezeru
mezi jednotlivymi \itemy, se zmenou vzdalenosti ucari v ostatnim textu
to nijak nesouvisi.
Pokud Vam to nevyhovuje (nebo se Vam nelibi i jine prednastavene rozmery
takovych okoli, napr.
odsazeni od leveho okraje), je nejlepsi si udelat vlastni okoli pomoci
prikazu \newenvironment
a nastavit si vse, ajk se Vam zamlouva. Napr.

\newenvironment{punt}[1][]{\begin{list}{#1\textbullet}%
{\topsep=7pt\partopsep=0pt\itemsep=5pt\parsep=0pt%
\settowidth{\labelwidth }{\rmfamily\upshape#1\textbullet}\labelsep=1.5mm
\leftmargin=\labelwidth\advance\leftmargin\labelsep
\renewcommand{\makelabel }[1]{\hfill\rmfamily\upshape ##1}}}%
{\end{list}}

Co znamenaji jednotlive parametry, se da domyslet, nebo najit v
dokumentaci k LaTeX2e.
Tohle je udelane tak, ze

\begin{punt}
\item ...
\item ....
\end{punt}

bude zacinat u leveho okraje. Kdyz pouzijete nepovinny parametr treba takto:

\begin{punt}[\quad]
\item ...
\item ....
\end{punt}

bude to zleva odsazene o \quad. Podobne se daji vyrabet jina okoli
s nejruznejsim automatickym cislovanim, ktere se meni podle urovne
vnoreni a pod.
Zdravi
                     Jaromir Kuben