Jak vyrobit T1 fonty z naskenovanych tifu?

Kopecek Tomas xkopec14 at stud.fit.vutbr.cz
Wed Nov 19 10:26:58 CET 2003

> mam naskekovanou nadhernou abecedu a rad bych z ni udelal T1 fonty,
> jednotliva pismena jsou samostatne kazde v jednom obrazku. Existuje na muj
> problem nejaky obecne fungujici "lek"? dovedl bych jednotliva pismenka
> prevest na Encapsulated Postscript pomoci programu GNU/Potrace nebo pomoci
> jineho k tomu urcenemu nastroje. Ovse co dal?
>
> Jeste musim podotknout, ze mohu pouzit pouze programy, ktere jsou volne
> siritelne (pod licenci GNU/GPL nejlepe) a pod OS GNU/Linux.

Z osobni zkusenosti bych doporucil pfaedit.

Umoznuje velmi rozumnou praci s type 1 (pfa/b, ttf, opentype) fonty vcetne
vektorizace obrazku
(podle toho s jakymi knihovnami se slinkuje, zaklad je tiff a png). Da se
tam pohodlne doplnovat hinting a tak vubec vse, co clovek muze potrebovat.
Jedinym problemem je obcasne padani (tak jednou za tri hodiny).

Proti radkovym `tracerum' ma vyraznou vyhodu ve vizualni kontrole
vytvorenych uzlu a naslednem rucnim zjednodusovani (osobni nazor).

A jeste adresa: http:\\pfaedit.sourceforge.net

--

			Tomas Kopecek
			e-mail: kopecek at fit.vutbr.cz