Metapost

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Thu Nov 13 13:12:31 CET 2003

Jan Karabas wrote:

>Dakujem za obsiahly popis prace so zdrojovy suborom MP.
>Ale predsa mam problem: preco sa vsetky DVI prehliadace na roznych platformach
>spravaju takmer rovnako. Lepsie povedane - ako prinutit DVI prehladace aby
>postscriptove sprecialy vykreslovali dobre.

No, nektere dvi prohlizece vlozeny postscript nezobrazuji vubec.
Pricinu podobneho chovani neznam, ale myslim si, ze DVI prohlizece
samy PS neinterpretuji, ale volaji si na to GhostScript. A GS se chova
na ruznych platformach vicemene stejne. Takze klic
bych videl v konfiguraci GS tak, aby nasel a pouzil CM/CS/EC/DC
ci jine fonty v Type1 formatu i tehdy, kdyz je nema v dokumentu
vlozene.  Jak GS hleda fonty je podrobne posano v jeho dokumentaci.

Jenze mne to pripada trochu nebezpecne. Kdyz budete mit takto nastaveny
GS, nepoznate, ze vam treba v dokumentu chybi vlozene
nestandardni fonty.  A pak treba poslete do sveta PDF, ktery si
malokdo precte.

>Pomohli by ste mi este s konfiguraciou dvips?

No, na dvips nejsem zrovna odbornik, ale podstatou je obsah souboru
psfonts.map. Tam by mel byt pro vsechny pouzivane fonty radek typu
csr10     CSR10    <csr10.pfb
cmmi10   CMMI10   <cmmi10.pfb
a tak dale. Vetsina distribuci ma specialni skript pro pridavani
zaznamu do psfonts.map, a to dulezite (CS/CM fonty) by melo byt
v baliku cspsfonts. Samozrejme prislusne PFB soubory musite mit tam, kde
je dvips najde (nezapomente na texhash).
Dale se doporucuje volat dvips s prepinacem -Ppdf. To by ho melo
primet vybrat a vlozit Type1 fonty ve vsech pripadech, kdy je to mozne.

>Dakujem

Rado se stalo.

               Lubos Kloc