VF

Anton Surda Anton.Surda at savba.sk
Mon Nov 3 18:32:55 CET 2003

Dobry vecer,

Najprv by som sa chcel podakovat kolegovi Wagnerovi za odpoved, z ktorej
vyplynulo, ze CHECKSUM v .PL (co je zrejme to iste ako .VPL) subore k novemu
fontu moze byt lubovolne, zrejme aj cislo pri FACE.

Na zaklade tejto pomoci a letmeho pohladu na ine PL subory k virtualnym
fontom som vytvoril z csr9 a csr7 virtualny kapitalkovy font, ktory som
nazval cssc9. Tento font sa dost podstatne lisi od cscsc9. (vsade "small
caps" nazyvam kapitalkami)
Cssc9:
1. Umoznuje vytvarat Type1 fonty, pretoze csr9 a csr7 su taketo. (Kvoli tomu
som to vlastne robil). Tato poziadavka je absolutne nevyhnutna, aby texovske
PDF subory s deviatkovymi kapitalkami vyzerali prijatelne aj v Acrobate.
2. Velke pismena ma uzsie a male vacsie a sirsie. (co je asi skarede)
3. Cislice ma uzsie (a samozrejme rovnake ako v csr9). Toto je dalsia
vyhoda, pretoze kapitalky vo Worde maju rovnake cislice ako v normalnom
fonte, a tak pisatelia clankov ich nahodne  zaraduju do vnutra kapitalkovej
oblasti alebo mimo nu. Kedze 99% spracovavanych textov pochadza z Wordu, je
nadludska uloha vsetky taketo vyskyty ujednotit.
4. Akcenty malych pismen su "priplacnute" k ich vrskom. (To je dost zle, ale
vyhoda 1 v mojich ociach stale prevazuje).

Bolo by to treba urobit poriadne a zkonstruovat z cmcsc9, 8, 7, cs-type1
fonty, do coho sa zrejme p. Olsakovi uz nechcelo. Keby som mohol len upravit
postup, ktory p. Olsaka priviedol k cscsc10, asi by som sa do toho pustil, i
ked problem 3 by zostal. Pre svoju potrebu by som asi v novom fonte
povymienal kapitalkove cislice za normalne.

Subory pripajam, aby som ich mohol vylepsit po vasej kritike.

Robil som ich dost primitivne a v chvate. Male pismena v csr9.pl som vymenil
velkymi z csr7.
Ich rozmery som trpezlivo vynasobil 7/9 (neslo by to nejakym prikazom?).
Jedinym obtiaznym problemom pre mna bolo, ze v oboch deklaraciach fontov je
treba uviest FONTDSIZE R 9.0 (okrem spolocneho DESIGNSIZE R 9.0), co som
nenasiel ani v prikladoch Knutha ani Olsaka.
LIGTABLE som prevzal cscsc9. Na \ss som sa zatial vykaslal.

Prosim o vyjadrenia. (Miesto csr7 by to chcelo asi nieco trochu mensieho!)

Toto provizorne riesenie vzniklo pod tlakom verejnosti, ktora chce mat v
Acrobate ostre pismena a krasu akcentov si ani nevsimne.

Zdravi

Anton Surda