Metapost - jak dostat hodnotu promenne do label?

Jan Houstek houstek at utf.troja.mff.cuni.cz
Mon May 26 14:16:08 CEST 2003

> Dobry den,
>
> da se nejak dostat (a pripadne jak) hodnota metapostovske promenne do
> TeXovskeho textu vkladaneho pomoci label?

Predem inzeruji, ze se nepovazuju za experta na MP, pisu z hlavy, takze me
neberte ve vsem 100% vazne :-)

Metapost nejdrive sestavi .tex soubor ze vsech kusu zdrojaku mezi
btex,etex a verbatimtex,etex (patricne je obali tak, aby kazdy label byl
na zvlastni strance). Tento soubor prozene TeXem a z vysledneho dvi
vypreparuje umisteni boxu se znaky a patricne je vlozi do vysledneho
postrscriptu.

Z toho mj. plyne, ze v okamziku, kdy se sazi labely TeXem metapost jeste
nevi, jakou hodhotu bude mit jaka promenna. Taky se label v cyklu bude
sazet jenom jednou a ne tolikrat, kolikrat se vykona cyklus.

Metapost totiz potrebuje vedet, jak je vysledny label velky, proto ho musi
sazet predtim, nez se provadi samotne zpracovani metapostoveho kodu.

Muzete pouzit prikaz show, hodnoty promennych se zapisi do logu, ktery
muzete z toho TeXu nacist a nejak pouzit. Nevyresite tim ale problem s tim
cyklem.

Pokud jsem psal bludy, tak se omlouvam, nejaky guru me jiste opravi.

-- Honza Houstek