pdfcsplain, podivne vkladani fontu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed May 7 11:51:38 CEST 2003

On Wed, 7 May 2003, David Andrs wrote:

> Dobry den,
>
> odpozoroval nasledujici vec pri pouziti pdfcsplainu:
>
>   * Pouziji-li font csr12, vlozi se do PDF jako vektorovy.
>   * Pouziji-li font csr11, vlozi se jako bitmapovy.
>
> Problem neni jen s fontem csr, ale napr. u csssbx je to tak, ze csssbx10
> se vlozi jako vektorovy a csssbx11 a csssbx12 jako bitmapovy.
>
> Mohl by mi nekdo rici, proc to tak je ?
>
> A jak udelat aby, ze vsechny fonty ve vsech velikostech vkladali jako
> vektorove.

Problem je v tom, ze metafontove fonty lze generovat Sauterovou
interpolaci. Ta spociva v tom, ze se podle jistych pravidel nastavi
hodnoty nekolika parametru, a z nich se vygeneruje odpovidajici PK. U
Type1 nic takoveho nejde. Kdyz tedy pouzijete csr11 nebo csssbx12, zjisti
se, ze prislusnou Type1 verzi v pocitaci nemate (alespon v mem pocitaci ty
fonty nejsou), a Sauterovou interpolaci se vytvori bitmapovy font. Podobne
interpolace jsou mozne i u Multiple Master a OpenType fontu, ale cs-fonty
tak udelany nejsou. Mate tedy jedinou moznost: podivat se, ktere fonty
mate v pocitaci jako Type1, a jine nepouzivat. Muzete take odstranit
metriky fontu, k nimz nemate Type1 variantu, abyste pri pokusu o jejich
pouziti dostal chybovou zpravu.

> Dekuji.
>
> S pozdravem
> David Andrs