text v obrazku + diakritika (xfig a eps)

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Mon May 5 18:51:31 CEST 2003

On Mon, May 05, 2003 at 06:17:05PM +0200, Pavel Vejnárek wrote:
> Dobry den,
> rozhodl jsem se psat rocnikovy projekt v LaTeXu a doted jsem byl nadmiru
> spokojeny. Narazil jsem ale na problem s obrazky, ktere obsahuji text s
> diakritikou. Pro vkladani pouzivam format EPS, obrazky vytvarim v
> linuxovem XFIGu exportem. Misto ceskych znaku se uz v eps objevuje
> nejaky zmatek. Prozatim jsem to vyresil pridanim textu do obrazku primo
> v LaTeXu, ale je na tom poznat, ze se lisi fonty v obrazku a fonty
> dokumentu. Navic je pracne hledat tu spravnou pozici, kam textovy box
> prilepit.

> [...]

Jestli nekdo umi presvedcit XFig, aby pracoval s Latin2, tak
je velky kouzelnik, a dost me zajima, jak to udelal
(predpokladam, ze jsou potreba nejake patche). Samo o sobe
by to ale bohuzel stale neresilo otazku fontu.

Popisi, jak to delam ja. Je to sice hloupe, ale dava to
pozadovany vysledek. Obrazky exportuji jako eepic (LaTeX
picture + eepic macros), texty napisi bez diakritiky,
vzorecky vytvorim nejak priblizne, ... Az jsem s obrazkem
spokojeny, doplnim ve vyexportovanem zdrojaku diakritiku
a dodelam vzorecky.

XFig umi importovat EPS, takze teoreticky lze text vysazet
TeXem, udelat z nej EPS, vlozit a cele to opet vyexportovat
jako EPS. Prakticky mi to prilis nefunguje, ale muzete to
zkusit ;-)

Jina vec je, proc vubec pouzivat XFig, ale to je tema spis
na flamewar...

Yeti