Zacatecnik a tabulky 2

Josef Polách j_polach at email.cz
Sun Mar 30 22:06:17 CEST 2003

Dne ne 30. březen 2003 18:50 jste napsal(a):
> Potrebuju vytvorit tabulku, kde v prvnim radku je druhy a treti sloupec
> sloucen do jedne bunky. Vypada to nejak takto:
>
> XXX   XXX
> XXX XXX XXX
>
> Vytvoril jsem nasledujici makro:
>
> \settabs 3 \columns
> \+ XXX &\multispan2\hfil XXX & \cr
> \+ XXX & XXX & XXX & \cr
>
> Tu sloucenou bunku se mi nedari vycentrovat. Co delam spatne?

nemam to vyzkouseno, pouzivam \halign -- ale kdybych to chtel centrovat,
napsal bych \hfil XXX\hfil.

At pocitam, jak pocitam, deklarujete na zacatku tri sloupce, ale v tabulce
pouzivate ctyri. Nejak mi to nepasuje.

Taky si nejsem jisty, zda multispan funguje u \settabs. Me to nejde, ale
mozna neco delam spatne, protoze to nepouzivam.

Osobne bych to napsal takto -- takze pokud netrvate na \settabs...:

\halign{#&#&#\cr
XXX &\multispan2\hfil XXX\hfil\cr
XXX & XXX & XXX\cr}

toto vycentruje druhy (spojeny) sloupec prvniho radku nad druhy a treti sl.
druheho radku.

ale velmi pravdepodobne jde k dosazeni pozadovaneho vysledku pouzit vice
zpusobu.

Pohoda, hezky den

--
Josef Polách

Odchozí zpráva neobsahuje viry, protože k jejímu vytvoření nebyly použity
výměšky Micro$oftu.
Outgoing message doesn't contain viruses, it was not created using the
secretes of Micro$oft.