Zacatecnik a tabulky

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Mar 25 08:46:52 CET 2003

Pri pouzivani plainu je dobre si uvedomit, ze v tomto pripade
vychazite z logiky sazby spise nez z logiky struktury. Primitiv
\halign je velice mocny a dovoli vam udelat temer vse na co si
vzpomenete. Musite ale opustit logiku klikacich programu, kde
sloupec tabulky je jedine co vas zajima. Pri pouziti \halign
byva bezne jeden sloupec tabulky tvoren nekolika sloupci sazby.
hranice sloupce je normalne neviditelna a bezrozmerna, a date
ji vsude, kam potrebujete neco zarovnat. Typickym prikladem
je sazba cisel s desetinnou casti zarovnana podle desetinne carky:
sazi se do (nejmene) dvou sloupcu, prvni obsahuje celou cast
zarovnanou vpravo a druhy desetinnou cast zarovnanou vlevo.

               Lubos Kloc