Zacatecnik a tabulky

Josef Polách j_polach at email.cz
Mon Mar 24 22:34:08 CET 2003

Dne po 24. březen 2003 10:50 jste napsal(a):
> Jak udelam v plainu tabulku viz. priloha? Potrebuju aby sloupce tabulky

Priloha je nejaka divna, je v tom nejaka krpa, zkusim to podle textu.

> byly stejne siroke, hodnoty ve sloupeckach a nadpisy aby byly vycentrovane,

v \halign:

stejne siroke -- spocitat si sirku predem "rucne" nebo ji nechat zjistit
TeXem (vzit sirku nejsirsiho boxu \wd) dat do definice sloupce
...&\hbox to<sirka>{\ \hfil#\ }&... to zajisti zarovnavani cislic ke pravemu
okraji. V prvnim radku tabulky, kde ma byt nadpis sloupce, date
...&Nadpis\hfil&..., coz zajisti vycentrovani obsahu bunky -- tedy odlisne
proti definici.

Taky je mozne pouzit treba
...&\hfill Nadpis\hfill&..., kde \hfill "prebije" \hfil nadefinovane v
preambuli tabulky.

> ale cisla aby byla spravne pod sebou. Uz se s tim morim dost dlouho,

Cisla lze zarovnavat podle desetinne carky treba takto:

v definici:
...&\hfil#,&#\hfil&...

v bunce:
...&123&45&...
...&1&987&...

dá vysledek:
123,45
  1,987

Jeste to jde udelat tak, ze carce pridelite kategorii 4 (oddelovac v
tabulkach) a pisete rovnou do zdroje cisla s desetinnou carkou.

Nadpis sloupce byste ale v takovem pripade musel udelat do dvou bunek
spojenych v jednu pomoci \multispan 2

Nevim, cemu rikate "hodnoty ve sloupeckach" (chcete je centrovane) a jak
chcete mit "spravne" zarovnana cisla. Jestli jsem to pochopil jinak, nemohu
za to. Dobre polozena otazka je polovinou odpovedi. Ale mozna za to muze i ta
necitelna priloha. V konfere stejne prilohy nemaji co delat.

Praci s tabulkami popisuje mj. P. Olsak v TBN, kapitola 4, s. 116 a dal,
ponekud "uzivatelsky pritulnejsi" popis je v Knuthově TeXbooku od strany 230.

> zkousel jsem to pres tabulatory i pres \halign ale nejak se mi to nedari
> spravne poskladat. Prosim, berte ohledy na to ze jsem uplny zacatecnik (uz
> pul roku).

Beru a drzim palce

Pohoda, hezky den

Josef

--
Odchozí zpráva neobsahuje viry, protože k jejímu vytvoření nebyly použity
výměšky Micro$oftu.