xdvi -> text

Kaper kaper at email.cz
Sat Mar 22 15:50:19 CET 2003

On Thu, Mar 20, 2003 at 10:10:44AM +0000, "Jiri Hospodka Ing. K331" wrote:
> Preji dobry den,
>
> kdysi tu nekdo inzeroval moznosti prohlizece Yapu, konkretne prechod do
> textoveho editoru na "misto", ktere urcim klepnutim mysi prave v prohlizeci.
>
> Chel bych se zeptat: co musi umet dany editor, aby slo tuto vlastnost
> (provazanost) uskutecnit? Je neco takoveho mozne s prohlizecem xdvi vs.
> vim (emacs)?
>
>                                                     Jiri Hospodka

No, já jsem se tím zrovna nedávno zabýval (do emacsu), a podařilo se mi to ke vší
spokojenosti zkrotit docela rychle:

bylo potřeba udělat v zásadě 3 věci:

1) spustit emacs jako server - tedy buď na zkoušku alt-x server-start
(proces emacsserver se objeví ve výpsu ps), a nebo natvrdo záznam

	(server-start) do soubou ~/.emacs

2) inkriminované *.dvi soubory se musí generovat tak, aby obsahoval
informaci jak odkazovat ke zdrojovému textu. musí se teda použít speciální
balík. Já do hlavičky takového *.tex souboru přidávám tento řádek:

       \input srctex.sty

 Mám debiana Woody a tam tenhle soubor stylu není přímo v žádném texovském
balíčku, ale nachází se při programu kdvi (to proto, že kdvi tuto zpětnou
referenci už taky umí - ale nezkoušel jsem to) jinak v man xdvi jsou
reference asi na dva další podobný styly.

3) to asi nejtěžší - spustit xdvi, tak aby vzal tyto přídavné informace v *.dvi souboru vzal
na vědomí. Takže do ~/.Xresources :

       xdvi.editor:    emacsclient +%l %f --no-wait || emacs  +%l %f

(můžeš přihodit rovnou třeba
xdvi.expert:    on
xdvi*background: white)

emacsclient znamená, že se nespouští novej editor, ale napíchne se to na ten
spuštěnej server, %l xdvi dává jako číslo řádky, %f jako jméno souboru.
(podle man xdvi by tenhle 'chytrej' mód xdvi měl jít spustit i nělak prostě
pomocí spouštěcích parametrů, nicméně to mi nefunguje )

když pak máš takovýto 'obohacenej' dvi soubor otevřenej, tak
ctrl-mouse1-click tě hodí v emacsu na to místo ve zdrojáku. Je to úchvatný a
když jsem to poprvý rozchodil, tak jsem si s tím hrál aspoň hodinu :) Není
to ale žádná 'chirurgická přesnost' (spíš 'přesnost americký bomby':(  protože
mě to hodí vždycky na začátek vyžádaného řádku. Nikoli přesně na to slovo,
nebo na to písmenko. Ctrl-v v xdvi by ti mělo ukázat, kde všude jsou ty
'chytací body', ctrl-x ukáže nejbližší 'úchytný bod'

	 	       	     	       		    PK
--

Proboha zastavme to.