potlaceni cislovani kapitol (ne pomoci hvezdicky)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Mar 18 14:17:45 CET 2003

On Tue, 18 Mar 2003, Martin Sanda wrote:

> [...]
>
> Připravuju pro tisk studentský almanach (převážně poesie, ale taky nějaká
> prosa (sic!) :o)
> A tam mi číslování "kapitol" připadá "poněkud" nepraktické.
> Zároveň by ale bylo hezké, kdybych se nemusel starat o jméno toho kterého
> autora v záhlaví a o vytváření obsahu.
>
> -> Třetí možnost (připadá mi nejpravděpodobnější) by byla:
> ->
> ->   \chapter*{Foo, bar, and baz}
> ->   \addcontentsline{toc}{chapter}{Foo, bar, and baz}
>
> Tohle ale přidá onu položku pouze do obsahu, už ne do záhlaví.
> Bylo by možné takový příkaz použít globálně?

Prave k tomu slouzi \setcounter{secnumdepth}{-2}, na kvezdicku zapomente,
tim si jen pridelate spoustu dalsi prace.

> Ještě jednu věc jsem si uvědomil, když jsem to teď zkoušel:
> Lze na stránku z obsahem vložit záhlaví.
> Resp. Je možné udělat to tak, že by se obsah choval jako secton a ne jako
> chapter?

Mate nekolik moznosti:

1. Pouzit fancyheadings (tj. fancyhdr.sty), tam se da pomerne jednoduchymi
prostredky definovat vzhled ruznych typu zahlavi (\tableofcontents provede
vnitrne \thispagestyle{plain})

2. Predefinovat makro pro obsah, napr.
\def\tableofcontents{\clearpage
  % sem dejte napis OBSAH vhodne naformatovany
  \begingroup \@starttoc{toc}\endgroup}

3. Brutalni zasah
  \let\ps at plain\ps at headings

(pokud mate \pagestyle{headings}, obecne tam bude \ps at style)

Protoze se v uvedenych definicich pouzivaji makra obsahujici ve jmenech
zavinac, musite si but\d udelat vlastni styl, napr. mujstyl.sty, a zavolat
jej pomoci \usepackage{mujstyl}, nebo pred definice napsat \makeatletter a
za ne \makeatother. Kdyz na to zapomenete, objevi se chybova zprava
"Improper use of \spacefactor"

> Je to moje TeXovská premiéra, doposud jsem takové věci dělal ve Wordu, resp.
> Star Office, případně v PageMakeru, proto prosím buďte shovívaví :o)

Hodne stesti. Az Vam to zacne nejak fungovat a trochu si to osahate,
prectete si me LaTeXove kucharky. Treba se rozhodnete, ze obsah by mel
vypadat trochu jinak nez ten standardni a nadpisy by taky mely byt jine.
Mam to dost podrobne popsane.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz