Problemy s exponenty

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Tue Mar 18 05:20:27 CET 2003

On Mon, Mar 17, 2003 at 04:49:56PM +0100, Pavla Rosicka wrote:
> Nevi nekdo z vas, proc se mi v LaTeXu nezobrazuji spravne exponenty?
> Napr. u vyrazu
> y=2^{2X}
>
> se promenna X spravne zmensi a zobrazi se kurzivou,
> naproti tomu  "2" v exponentu se vubec nezmeni a ma tedy  stejny format i
> velikost jako zaklad exponentu.

Když na to zatím nikdo jiný neodpověděl, odpovím já:

Pokud formátem myslíte, že je ,,stojatě``, tak proto, že je
to tak správně -- a to ze stejného důvodu jako u dvojky
v základu.

A měla by být menší (7 pt při 10pt základním písmu), aspoň
všem ostatním se tedy zmenšuje. Pokud se vám skutečně
nezmenšuje, tak máte hodně podivné nastavení matematických
fontů, a musíte napsat víc, aby se z toho dalo zjistit, kde
je problém.

Yeti