cislovanie rovnic

Tomás Mikolanda petra.tomas at tiscali.cz
Sat Mar 15 18:40:18 CET 2003

Samozrejme lze pouzít i jiný zpusob, nez ten který doporucuje p.Ladislav
Bitto.
Muzeme vyuzít jir preddefinovaných mozností které jsou obsazeny v základním
rozsírení AmS-LaTeX.

Jedná se predevsím o prostredí "subequations", které vyuzívá dále standardní
bloky LaTeXu "equation".

Uvedu pro názornost jednoduchý príklad:

.
\usepackage{amsmath}
.
.
.
\begin{subequations}
  Zde je mozné uvést bez problému i text, obrázky a dalsí.
  LaTeX se totiz tímto do matematického rezimu NEprepíná.
  Zde muzeme definovat rovnice, které mají mít stejné císlo,
  ale zvysující se sub-index...

  \begin{equation}
      \nabla \times (\nabla \times A) = \nabla (\nabla \cdot A) - \Delta A
  \end{equation}

  Treba dalsí text a potom dalsí rovnice..
   \begin{equation}
      \nabla \times (\nabla A) \equiv 0
  \end{equation}

\end{subequations}
.
.
.

Vsechny rovnice uvedené v prostredí "subequations" budou císlované s
rostoucím subindexem.
Do prostredí muzeme vkládat i dalsí prvky, jako napr. text, obrázky a dalsí,
pocet nerozhoduje..

Chování rovnic ("equation") mimo prostredí "subequations" se nemení a
zustává stejné.

Doufám, ze jsem zde neuvedl nejaký nesmysl a nikoho tím tak nemystifikoval
:-)

S pozdravem
        Tomás Mikolanda

// *