Orezavanie

Milan Vancura mvancura at gitus.cz
Tue Mar 11 12:44:17 CET 2003

> vyrabam v plaine formular a potrebujem do \hbox to pevna_sirka vpisat
> priezvisko. Stava sa vsak, ze dlzka priezviska je vacsia ako pevna_sirka.
> Chcel by som priezvisko spracovat tak, aby sa orezavalo od konca po pismenach
> dovtedy, pokial nebude mat vhodnu dlzku.

Nikdy jsem to nepotreboval, ale napadaji me dve mozna reseni:

1. v cyklu odebirat posledni pismenko, dokud nema box pozadovanou sirku
   Podobne priklady na spolupraci vice maker naleznete v TBN. I kdyz tam neni
   primo tento priklad, potrebne principy pochopite.
2. napad (nevyzkouseny): zajistit moznost zlomit radek po libovolnem pismenu,
   text vysadit na prislusnou sirku a vzit jen prvni radek - bud TeXovskymi
   prostredky nebo nastavit zaroven clip path v PostScriptu.

V druhem pripade nemusite (v idealnim pripade) delat zadne cykly a stacilo by
jedno makro. Z hlavy ale nevim, jak obtizny problem bude nastavit to deleni -
aby z toho zase nebyl cyklus po pismenkach...

Milan Vancura